piątek, 21 sierpnia 2009

Odnowiony TS-8 Bies w Instytucie Lotnictwa



Ten egzemplarz samolotu odrestaurowany w Instytucie Lotnictwa przez dlugie lata stal na terenie PZL Okecie. Osoby wchodzace na teren zakladu PZL mijaly go codziennie miedzy budynkami. Odrestaurowano samolot z cwyilnymi znakami SP-GLH ktore mial drugi zbudowany prototyp. Malowanie zostalo odtworzone w postaci w jakiej samolot byl prezentowany na Międzynarodowym Salonie Lotniczym w Paryżu w 1957 roku. Pierwszy protoyp nosil oznaczenia SP-GLG.

Sama historie budowy tych maszyn mozna poznac czytajac jeden z serii wykladow organizowanych przez Stowarzyszenie Mlodych Inzynierow Lotnictwa

Materialy

1.Wyklad na temat histori rozowju samolotow BIES – SMIL
2. http://pl.wikipedia.org/wiki/PZL_TS-8_Bies

4 komentarze:

  1. Witaj,

    Jestem francuskim i jestem przebudowy Bies TS-8, a ja chcę wszystkie dokumenty, akta, informacje na pokładzie samolotu. Nie mam żadnych kontaktów Polska i zastanawiałem się, czy możesz mi pomóc.
    Chciałbym malować jako model, który został zaprezentowany podczas targów w Paryżu w 1957 roku.
    Dziękuję.

    Jacques Suire
    Instruktor lotu Boeinga 747/400

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Jestem w posiadaniu osłony silnika (dwuczęściowej) do samolotu Ts-8 Bies. W razie zainteresowania ewentualnym kupnem proszę o kontakt - kristosxxx@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam dużo dokumentacji do Biesa.
    I have a lot of documents TS 8 Bies

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy jest możliwość udostępnienia dokumentacji w formie elektronicznej?? Jest mi to bardzo potrzebne. Ewentualnie proszę o kontakt mailowy
    maverick-86@o2.pl

    OdpowiedzUsuń