wtorek, 23 lutego 2010

Napisy eksploatacyjne

Chcac zachowac wiernosc oryginalowi aktulanie jestesmy w trakcie poszukiwan informacji zwiazanych z napisamy eksploatacyjnymi ktore chcemy wiernie odtworzyc. Przeszukane zostaly archiwa ILOT, Centralna Biblioteka Wojskowa niestety bez wiekszych rezultatow.

Po wielu latach malowan roznymi farbami powierzchni samolotu wiekszosc zachowanych napisow eksploatacyjnych jest niestety malo widoczna. Jesli ktos z Was ma dostep do zdjec lub informacji na temat takich napisow prosimy o kontakt na maila - sajmo23@yahoo.com



poniedziałek, 22 lutego 2010

Skladanie odnowionych czesci

Witajcie,

Zawsze najtrudniej pokazac jest na takim blogu prace ktore nie sa tak spektakularne jak rozkrecanie samolotu za to trwaja dniami. Dzis szybki update zwiazany z montazem oszklenia wiatrochronu, tablicy oraz goleni przedniej.

Wiatrochron w momencie rozpoczecia prac przypominal obraz nedzy i rozpaczy - popekana pleksi, zacieki, skorodowane mocowania. Dzieki intensywanym pracom udalo sie doprowadzic ta czesc do stanu dawnej swietnosci - zyskala nowe oszklenie, czesci skorodowane zostaly naprawione. Stan aktulany to zakonczone prace nad tym elementem i zamocowanie go do kadluba na starym miejscu.



Tablica przyrzadow zostala zlozona w calosc - przyrzady odnowione, wyczyszczone i wstepnie uzuplenione o dwa elementy ktorych brakowalo - aktualnie zegary tych przyrzadow odtworzone sa w formie plaskich zdjec - poszukwiania oryginalow trwaja. Dodatkowo sama blacha tablicy zostala poddana intensywnemu czyszczeniu, prostowaniu oraz uzupelnianiu ubytkow powstalych wskutek dlugotrwalego pzechowywania w trudnych warunkach.



Przednia golen po powrocie z piaskowania zostala zlozona w calosc i zamontowana na samolocie. Dodatkowo trwa odnawianie zespolu silnika RD-500 przywracanie historycznych kolorow jego oprzyrzadwoaniu.



Aktualnie prace koncentruja sie nad rozwiazaniem problemu polaczenia skrzydla z centroplatem.

poniedziałek, 8 lutego 2010

Powolna metamorfoza

Prace nad samolotem trwaja juz dobre kilka miesiecy - oto efekty naszych prac. Porownanie kilku czesci stanu przed oraz po renowacji.

Przed/Po



Przed/Po



Przed



Po

piątek, 5 lutego 2010

Nowa barwa samolotu

Kadlub oraz skrzydla zaczynaja powoli nabierac nowej barwy. Tak naprawde znika stara farba i pojawia sie lsniacy metal. Uzywamy chemicznych srodkow do czyszczenia zeby nie zniszczyc pokrycia. Odtsawione na bok sa wszlekie mechaniczne urzadzenia jak szlifiierki czy inn tego typu narzedzia.

Dzieki temu jestesmy w stanie nie zacierac napisow ktore znajdowaly sie pdo gruba warstwa farby - ponizej efekty naszych prac.





Ponizej wyczyszczonu kadlub i jego detale




czwartek, 4 lutego 2010

Czyszczenie, czyszczenie , czyszczenie ...

Wydawać by się mogło,że nic sie nie dzieje, ale nic bardziej mylnego - czyszczenia samolotu z szeregu wielu farb ktorymi pokryty był kadłub oraz skrzydła. Wiekszośc czasu spędzamy na zdejmowaniu pokryć. Podwozie dziś wrociło z piaskowania.